"בנט מתנהג כמו ילד בחנות צעצועים" | ריבלין ובלום מנתחים

    אסתי פלד No Comments on "בנט מתנהג כמו ילד בחנות צעצועים" | ריבלין ובלום מנתחים

    ריבלין: "בנט נהנה מכל רגע בתפקיד כמו ילד בחנות צעצועים. המפתחות לנפילת הממשלה נמצאים לצערנו בידי אדם שלא יודע להחליט". בלום: "נשבר המיתוס שכל מה שמעניין את החרדים זה כסף"

    21:40
    11.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בישראל מעריכים: בבית הלבן מנסים 'לרדת מהעץ'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צמד הפרשנים, ההיסטוריון יעקב ריבלין ועורך הדין אבי בלום שוחחו הערב (שני) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על המצב הפוליטי.

    בפתח השיחה אמר ריבלין: "בנט לא ראש ממשלה, הוא משחק בתפקיד. ראשי הממשלה האמיתיים זה ליברמן ולפיד וכל שר מלך בפני עצמו. זו הייתה אחת הסיבות שטל גן צבי התפטר. מבחינתו של בנט כל יום שהוא בתפקיד הוא נהנה מכל רגע, כמו ילד בחנות צעצועים – עד שיוציאו אותו משם". 

    בעניין המשבר סביב ח"כ אורבך, אמר ריבלין: "המפתחות לצערנו נמצאים בידי אדם שלא יודע להחליט. אורבך אמר שהוא מחכה לראות אם השמאל יתאפס על עצמו בעניין תקנות יו"ש. הוא לא הסביר מה יקרה אם גנאים התפטר או מקרה כזה. בכל מקרה אין רוב. אפשר להגדיר את מצבו של בנט כראש ממשלת צללים".

    אבי בלום: "כולם מבינים שהסיפור הזה נגמר, מרגע שבנט איבד שני מנדטים מתוך המפלגה שלו והשלישי הודיע היום שהוא לא חבר קואליציה. מה שקורה זה שאף אחד כבר לא מגונן על מי שעומד בראש הממשלה וכל אחד חושב הלאה על הבחירות ובמצב כזה הסיכויים להגיע לפשרות הם אפסיים".

    עוד אמר בלום בשיחה: "אחרי הממשלה הזו – המסר במערכת הפוליטית הוא שאי אפשר להקים ממשלה יציבה בלי החרדים. הימין יזכור שהמגינים הגדולים של מחנה הימין היו החרדים. הפעם פזלו לכיוון החרדים והם לא נענו ונשבר המיתוס שכל מה שמעניין את החרדים זה כסף. אפשר לומר שהצעד הזה כנראה השתלם אלקטורלית וציבורית".



    0 תגובות